Blog...ooo blog...

Allahamdullilah…sudah 2 minggu usia blog ini. Banyak perkara yang saya pelajari dalam menghasilkan blog seperti ini. Walaupun blog ini tidak seberapa namun, bagi saya cukup sebagai tempat perkongsian untuk teman-teman yang sudi melawati blog ini. Saya mengharapkan dengan terhasilnya blog ini, ramailah teman-teman di luar sana sudi berkongsi ilmu. Seronok juga dapat menghasilkan blog sendiri, dapat meluahkan apa yang terbeku di dalam hati. Dapat mempelajari bagaimana mencantikkan blog tersebut dan macam-macam lagi yang dapat kita pelajari. Bagi mereka yang mahu menghasilkan blog sendiri, nah apa tunggu lagi…mulakan penulisan anda sekarang. Seronok dan yang paling penting kita dapat menyampaikan apa yang ingin kita sampaikan. Kalau dulu saya agak susah hati apabila pensyarah iaitu En.Aziz meminta setiap pelajar menghasilkan blog sendiri. Tetapi sekarang lain pula ceritanya, saya seronok menghasilkan blog ini. Apapun terima kasih En. Aziz...

Itu sahaja yang ingin saya coretkan hari ini dan sebagai perkongsian untuk semua saya ingin memetik satu maksud dalam ayat Al-quran dan untuk pengetahuan teman-teman inilah surah dalam Al-quran yang menjadi antara surah yang paling saya sukai...

Surah Al-Baqarah, ayat 216

Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Wassalam..

0 comments: