hidup hanya persinggahan...



salam...

Lama rasanya tak update blog ni...bukan apa malas ditambah dengan sibuk hinggakan lupa nak update blog..maklumlah diri sibuk sangat cari apakah tajuk yang sesuai untuk proposal yang perlu saya lalui untuk semester ini. kadang-kadang saya jadi binggung tidak tahu mahu mulakan dari mana mencari tajuk...Ya Allah bantulah hambaMu ini.. Di dalam kesibukkan dengan tugasan harian, baru sebentar tadi diri ini dikejutkan dengan berita sedih "kawan yang menuntut di UMS meninggal dunia". Sedih dan bersimpati dengan pemergiannya walaupun boleh dikatakan tidak rapat dengan mendiang. Saya terfikir dan kadang kala takut, ajal boleh datang pada bila-bila masa tanpa diduga. Peristiwa ini menginsafkan diri yang sering alpa kepada Pencipta. Ya Allah ampunkanlah dosaku ini. Semoga aku mati dalam kemanisan imanMU ya Allah. Apapun yang mati tetap tidak akan kembali dan yang pasti makluk yang hidup ini perlu terus tabahkan diri dan sentiasa tawaduk dengan Allah Taala.. Saya sering juga berpesan pada diri...agar sentiasa perhiasi perbadi sebagai muslimah yang sejati dan sentiasa takut kepada Allah SWT... sampai di sini dulu yang boleh saya coretkan untuk kali ini. Insya Allah panjang umur saya tulis lagi..

sebagai perkongsian kepada teman-teman yang melewati blog saya untuk kali ini...saya ingin memetik sepotong hadis yang berbunyi...

Rasullulah SAW bersabda:

Hiduplah di dunia seakan-akan engkau adalah seorang pengembara atau orang yang sedang menumpang lalu
(riwayat Bukhari, Tirmizi, Ibnu Majah dan Ahmad)

semoga dengan perkongsian hadis ini, sama-samalah kita sentiasa ingat kepada Allah SWT..


hiasi peribadi...

selamat berkasih sayang...

0 comments: